Medarbejdere i SOKON
Kontakt kontoret for kontaktoplysninger på den enkelte medarbejder
Uddannet Socialpædagog i 1988 og har de seneste 20 år arbejdet som konsulent for kommuner i komplicerede børne og familiesager.
Morten har tillige haft beskæftigende på kommunale dagbehandlingsinstitutioner, samt døgninstitutioner for børn og unge.
Morten har udover sin grunduddannelse en miljøterapeutisk uddannelse ligesom han har en uddannelse i systemisk familieterapi samt en 4-årig eksamineret psykoterapeut uddannelse ved Gråbrødre instituttet.
Aktuelt er Morten under uddannelse i den metakognitive tilgang ved Neokognitivt institut.
Morten er medlem af dansk Psykoterapeutforening.
Teori og metodefokus:
• Systemisk, narrativ teori og metode
• Løsningsfokuseret tilgang
• Signs of safety som metode
• Sikkerhedsplaner
Uddannet pædagog i 1994. Lone har mangeårig erfaring fra observations- og behandlingshjem for børn i alderen 0-6 år samt fra døgninstitution for fysisk og psykisk handicappede børn og voksne.
Lone har viden og erfaring i arbejdet med sårbare familier, familier med psykiatriske diagnoser og indgående erfaring med samvær. Lone beskæftiger sig primært med familierettede indsatser dels i forhold til etnisk danske familier, men også i forhold til asylfamilier. Lone har således opbygget en solid viden i forhold til asylområdet.
Udover sin grunduddannelse er Lone blandt andet uddannet narrativ familieterapeut fra DISPUK samt i systemisk/narrativ familie terapi v. Anne Saxtorph fra Narrative Perspektiver.
Teori og metodefokus:
• Systemisk, narrativ teori og metode
• Løsningsfokuseret tilgang
• Signs of safety som metode
PÅ HVILKEN MÅDE KAN JEG BIDRAGE OG KVALIFICERE EN SOCIAL INDSATS?
Med omfattende erfaring og viden om kriminalitetsforebyggelse og indsatser i forhold til socialt udsatte børn og unge kan jeg byde ind med følgende:
✅ Socialpædagogisk støtte jf. Lov om Social Service herunder støttekontaktperson til kriminalitetstruet og ramte børn og unge.
✅ Rådgivning og indsats i forhold til radikaliserede børn, unge og deres familier.
✅ Rådgivning og indsats i forhold rocker/bande problematikker. Tidlig opsporing og Exitprogrammer.
✅ Koordinere og facilitere det tværfaglige samarbejde i sociale indsatser i udsatte boligområder.
✅ Mentorindsats jf. LAB loven – Afdækning og koordinering af individuel indsats udover ledighed.
✅ Socialpædagogisk støtte indenfor voksenområdet herunder borgere med psykiatrisk og/eller misbrugs problematikker.
✅ Vejlede og rådgive i forhold til borgere med anden etnisk og kulturel baggrund.
Lea har en socialpædagogisk grunduddannelse fra 1994 samt en kandidatgrad i pædagogisk psykologi fra DPU i 2013 med efterfølgende ansættelse som forskningsassistent v. DPU, 2013-2016.
Lea har omfattende praktisk og teoretisk viden om udsatte børn og unge, marginaliserings- og overskridende læringsprocesser bl.a. fra ansættelse på kostskole for anbragte børn, som STU underviser, støtte- og specialundervisnings-koordinator mv. Har siden 2004 haft både interesse og ansvar for områder, der beskæftiger sig med udvikling, evaluering og dokumentation af pædagogiske interventionsmuligheder til gavn for ovenstående målgruppe bl.a. gennem særligt tilrettelagte udviklings- og læringsforløb i hhv. grundskole, ungdomsuddannelse og gennem familieindsatser.
I Sokon varetager Lea støtte/kontakt-, mentor-, enkelt undervisnings- og særlige familieopgaver.
Teori og metodefokus:
Lea læner sig opad og henter forståelser fra den sociale praksis teori og har mangeårig praksiserfaring indenfor den systemiske og narrative tænkning.